Winkelmand
BTW
  • Duizenden tevreden klanten in NL & BE
  • Alleen hoogwaardige houtproducten
  • Besteld voor 12:30 = vandaag verzonden (ma-vr) *

Veel gestelde vragen

(Tijdelijk) niet leverbaar, wat nu?

Helaas kan het soms voorkomen dat een product tijdelijk niet leverbaar is. Wij van Bustotaal zullen dan proberen het artikel alsnog zo snel mogelijk aan u te leveren. Helaas kan hierdoor de levertijd van het product iets langer zijn dan vermeld wordt op onze website. Indien er met uw product een leverprobleem is, dan zullen wij u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte stellen.

Het kan soms voorkomen dat een product onverhoopt niet meer leverbaar is. Wij zullen u dan een vergelijkbaar product aanbieden. U kunt natuurlijk zelf kiezen of u dit product ter vervanging wilt ontvangen of dat u ervoor kiest om uw order te annuleren. In geval van annulering zullen wij u kosteloos het bedrag van de bestellling terugstorten.

Bedrijfsgegevens Bustotaal

Dit is de website van Bustotaal. Bustotaal is onderdeel van Logispan Retail B.V.

Ons bezoekadres is:
Het Aanleg 21
9951SJ Winsum

Ons postadres is:
Het Aanleg 21
9951SJ Winsum

Ons Inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel is 02090558.

Communicatie via de e-mail

Om onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden van Bustotaal.nl nemen wij u automatisch mee in de nieuwsbrief. Indien u in de toekomst geen e-mails meer wenst te ontvangen van ons bedrijf dan kunt u dit kenbaar maken op 2 manieren:

  1. contact met ons opnemen op het hierboven vermelde adres
  2. uitschrijven via de link onderaan de nieuwsbrief
Communicatie via de post

Als u ons via het web uw postadres meedeelt, zal u alleen de informatie ontvangen die u aangevraagd hebt, op het adres dat u ons meegedeeld hebt.

Communicatie via de telefoon

Als u ons uw telefoonnummer meedeelt via het web, zal ons bedrijf u alleen telefonisch contact met u opnemen als dit nodig is om u te informeren over de bestellingen die u online geplaatst hebt.

Indien u geen geadresseerd reclamedrukwerk en/of geen commerciële telefoontjes (meer) wenst te ontvangen, kunt u dat kenbaar maken via de website van de Stichting Infofilter: www.infofilter.nl.

Ons bedrijf kan de consumenteninformatie gebruiken voor nieuwe doeleinden die nog niet voorzien zijn in ons privacy-beleid. In dat geval, zullen wij contact met u opnemen alvorens uw gegevens te gebruiken voor deze nieuwe doeleinden, om u op de hoogte te stellen van de wijzigingen aan ons reglement voor de bescherming van persoonlijke gegevens en om u de kans te bieden uw deelname te weigeren.

Op verzoek verlenen wij aan de bezoekers van onze site toegang tot alle informatie die wij van hen bijhouden. Als u toegang wenst tot deze informatie, gelieve u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.

Op verzoek bieden wij de bezoekers van onze site de mogelijkheid om eventuele onjuiste gegevens die wij van hen bijhouden, te corrigeren. Als u uw persoonlijke gegevens wenst te verbeteren, gelieve u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.

Als u vindt dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacybeleid, neem dan contact op met ons bedrijf zelf, op het hierboven vermelde adres.

Conformiteit

Bustotaal staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Garantie

Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. U kunt voor het retourneren gebruik maken van ons herroepingsformulier, welke hier is te downloaden.

In het geval van een defect aan een geleverd product binnen de aanvullende garantie periode van 1 jaar zal Bustotaal u, indien voorradig, een gelijkwaardig product aanbieden of, indien niet meer voorradig, een vervangend product aanbieden en deze geheel kostenloos omwisselen voor het beschadigde product.

Bustotaal Garantiebepalingen

  • Bustotaal staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  • De garantieregeling is van toepassing op de Nederland en België.
  • Een door Bustotaal als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van Bustotaal jegens Bustotaal kan doen geldend op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
  • In het geval van een defect aan een geleverd product binnen de aanvullende garantieperiode van 1 jaar zal Bustotaal u, indien voorradig, een gelijkwaardig product aanbieden of, indien niet meer voorradig, een vervangend product aanbieden en deze geheel kosteloos omwisselen voor het beschadigde product. U kunt er ook voor kiezen dat Bustotaal het product voor u repareert. Bustotaal zal  – indien mogelijk en na een volledige optische analyse – het product zonder discussie repareren.
  • U kunt er ook voor kiezen de aankoop na een defect te ontbinden, zonder eerst een vervangend product te hebben ontvangen.
  • Afhankelijk van de grootte van het defecte product, zal het product kosteloos door Bustotaal zelf of een transportpartner worden opgehaald. Het kan ook voorkomen dat u het product zelf dient te retourneren. De verzendkosten zullen dan achteraf door Bustotaal worden vergoed binnen 30 dagen. Ons retouradres is Het Aanleg 21, 9951SJ Winsum.
  • Gebreken en schade dat door de Bustotaal garantie wordt gedekt: alle door Bustotaal gemaakte schade; alle mogelijke product gebreken.
  • Uitsluiting Bustotaal garantie: alle schade dat door de consument is gemaakt valt buiten de Bustotaal garantiebepaling.
Herroepingstermijn

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te
herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”

Ons retouradres:

Bustotaal.nl
Het Aanleg 21
9951SJ Winsum

U kunt gebruik maken van ons retourformulier (modelformulier). Deze kunt u hier downloaden in PDF formaat.

Hoe kan ik 1 of meer artikelen retourneren (herroepingsrecht)?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”

Ons retouradres:

Bustotaal.nl
Het Aanleg 21
9951SJ Winsum

U kunt gebruik maken van ons retourformulier (modelformulier). Deze kunt u hier downloaden in PDF formaat. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping (dit stukje moet linken naar het modelformulier) om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij Bustotaal.nl op één of meer van de volgende manieren betalen:

iDeal
Deze betaalmethode is mogelijk voor iedereen met een Nederlandse bankpas. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

PayPal
Indien u de beschikking heeft over een online bankrekening bij de betaalorganisatie PayPal, dan kunt u van deze optie gebruik maken. U kunt bij PayPal eenvoudig inloggen via uw gebruikersnaam en wachtwoord. Als u wilt betalen via PayPal, brengen wij per bestelling €2,50 extra in rekening.

Creditcard
Indien u de beschikking heeft over een creditcard, dan kunt u van deze optie gebruik maken. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. Wij accepteren de volgende creditcards:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro
  • Carte Bancaire

Billink (Achteraf Betalen)
Stap 1.
Kies voor Billink in de Check-out
Je bestelt een product via Bustotaal.nl zoals je gewend bent en kiest Billink (Achteraf betalen) als betaalmethode.

Stap 2. Ontvang je factuur
Na een paar dagen ontvang je per e-mail de factuur. Het actuele bedrag kun je altijd terugvinden in de Billink app. Geen stress! Je hebt standaard 14 dagen de tijd om te betalen.

De toeslag voor Billink (Achteraf betalen) is 2% van het totaalbedrag.

Lees meer over achter af betalen op de website van Billink.

Kortingscodes
Tijdens het inwisselen is het belangrijk dat u de code exact overneemt in het daarvoor bestemd vakje. Kortingscodes kunt u invullen in stap 1 van de winkelwagen ‘winkelmand’.

Bancontact / MisterCash
Bancontact is de Belgische marktleider in elektronische betalingen. Voor Belgische klanten maken we het gemakkelijk om te betalen door middel van Bancontact / MisterCash.

Betalen bij afhalen in Winsum
Indien u een product komt afhalen bij ons op locatie in Winsum, kunt u daar ook betalen met de pin of contant geld.

Hoe kan ik mijn retourmelding annuleren?

We raden aan om een retourannulering zo snel mogelijk te activeren. Neem hiervoor contact op met Bustotaal.

Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling?

De verwerking van uw betaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode:

  • Overboeking: binnen drie werkdagen*
  • iDEAL: binnen drie werkdagen*
  • Creditcard: de reservering van het geannuleerde bedrag wordt opgeheven*

* Uiterlijk 30 dagen

Hoe lang duurt het voordat ik mijn vervangende artikel ontvang?

De levertijd van het nieuwe artikel bepaalt wanneer u het nieuwe artikel ontvangt. Wij versturen het nieuwe artikel zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen. Bij artikelen met een langere levertijd duurt het langer dan 3 werkdagen voordat u het vervangende artikel ontvangt.

Nadat uw vervangende artikel is verzonden, kunt u de status van uw bestelling volgen via de traceercode die u per email van de externe bezorger heeft ontvangen. Als het artikel wordt bezorgd door onze eigen bezorger dan zullen wij contact met u opnemen om een afspraak in te plannen.

Hoe neem ik contact met jullie op in verband met het privacybeleid?

Je kan je persoonlijke gegevens bij ons laten wijzigen op basis van het correctierecht. Het is mogelijk om te achterhalen welke persoonlijke gegevens bij ons bekend zijn en waar ze precies voor gebruikt worden. Onvolledige of onjuiste informatie kan op deze manier worden hersteld of verwijderd.
Het is mogelijk je te beroepen op het recht van verzet. Dit houdt in dat je als betrokkene of gemachtigde een verzoek kan doen tot beëindiging van de gegevensverwerking. Je dient dit te doen door een brief voorzien van een kopie van een geldig legitimatiebewijs te sturen naar onze klantenservice.

Als u wenst te reageren op ons privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen

  • Per email: info@bustotaal.nl
  • Per telefoon: 0595 252 141
  • Per brief: Het Aanleg 21, 9951SJ Winsum
Hoe plaats ik een bestelling op bustotaal.nl?

Bestellen bij Bustotaal.nl:

Stap 1: Artikel(en) in winkelwagentje leggen

  • Heeft u al een Bustotaal account, log dan eerst in. Heeft u nog geen account? maak dan een account aan tijdens de bestelling (Zie stap 2, Factuuradres).
  • Zoek het artikel dat u wilt kopen.
  • Klik op ‘In winkelwagen’. U legt het artikel in uw winkelwagentje.
  • Klik op ‘Ga naar uw winkelwagen’.
  • Wilt u verder winkelen? Geen probleem. Het artikel blijft in uw winkelwagentje liggen.

Stap 2: Bestelling controleren, persoonlijke gegevens invullen en vorm van betaling kiezen.

Geef aan:

1. Factuuradres

  • Voer hier de gevraagde informatie in.

2. Verzendingsmethode

  • Hier ziet u mogelijke bezorgkosten. Bij een bestelling boven de € 150 brengen we geen bezorgkosten in rekening. In sommige gevallen komt het voor dat er toch verzendkosten worden berekend. Dit is echter op basis afwijkende producten. Producten onder deze speciale categorie vallen zijn:
    • Palletproducten (Bigbags /Haardhout/Houtpellets)

3. Betalingsmethode

  • U kunt hier de volgende opties aanvinken, waarna de betreffende betaalinformatie onder uw betaalkeuze zal verschijnen:
    • iDeal
    • PayPal
    • Creditcard
    • Bancontact/MisterCash
    • Billink – Achteraf Betalen (+2%)

4. Plaats bestelling

  • Is alles naar wens? Klik dan op ‘Afrekenen’.
  • Nadat het plaatsen van de bestelling ontvangt u een e-mail ter bevestiging van uw bestelling, het kan voorkomen dat deze e-mail in de ongewenste mail terecht komt.
Ik heb een verkeerd / beschadigd / defect / incompleet artikel ontvangen

Als u een artikel heeft ontvangen dat verkeerd, defect, beschadigd of niet compleet is, kunt u ervoor kiezen om het artikel te retourneren of te vervangen. In het geval van een defect aan een geleverd product binnen de aanvullende garantie periode van 1 jaar zal Bustotaal u, indien voorradig, een gelijkwaardig product aanbieden of, indien niet meer voorradig, een vervangend product aanbieden en deze geheel kosteloos omwisselen voor het beschadigde product.

Bustotaal staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Een door Bustotaal als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van Bustotaal jegens Bustotaal kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van de bestelling door of namens de consument. Neem hier contact met ons op.

Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer bij de levering verstrekte instructies.

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Deze termijn gaat in op het moment dat de consument de artikelen terug stuurt, of aangeeft terug te willen sturen.

Ik heb mijn artikel geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra wij uw annuleringsverzoek hebben verwerkt, gelden de volgende terugstorttermijnen:

  • Overboeking: binnen drie werkdagen*
  • iDEAL: binnen drie werkdagen*
  • Creditcard: de reservering van het geannuleerde bedrag wordt opgeheven*

* Uiterlijk 30 dagen

Ik heb mijn artikel geretourneerd, maar ik heb een ander bedrag terug gekregen dan de waarde van het artikel, hoe kan dit?

Bustotaal.nl stort altijd het volledig betaalde bedrag aan u terug. Het retourbedrag kan afwijken van de artikelprijs als u gebruik heeft gemaakt van een actiekorting. Het retourbedrag kan ook afwijkend zijn van de prijs van het artikel, als de verzendkosten ook teruggestort worden.

Ik heb mijn artikel geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Ik heb mijn bestelling geplaatst, wat nu?

Nadat u heeft besteld krijgt u van ons een bevestiging per e-mail toegestuurd met daarin uw ordernummer. Mocht u deze niet kunnen vinden in uw postvak, controleer dan uw spambox om de bevestigingsmail indien nodig als niet spam te markeren. Vermeld het orderbevestigingsnummer tevens indien u een klacht heeft zodat uw bestelling snel nagezocht kan worden. Neem contact op door te bellen naar 0595 252 140 of stuur een e-mail naar info@bustotaal.nl

Als u een Bustotaal account heeft aangemaakt dan kunt u uw bestelling ook op de voet volgen. Log in op mijn account.

Eenmaal ingelogd ziet u direct een overzicht van uw meest recente bestellingen. Ga naar ‘Mijn bestellingen’ voor een compleet overzicht van al uw bestellingen.

Afhankelijk van uw betaling en onze verzending kan de bestelstatus staan op;

Wachtende:

  • We wachten op uw betaling. Dit is vaak het geval bij betaling via overboeking of via rembours.
  • U zal hier indien nodig een herinnering over ontvangen via email.

Bezig met verwerken:

  • We maken uw bestelling klaar en zal het aanbieden bij de bezorgpartner of zelf inplannen voor levering.
  • Mocht u een gewenste bezorgdatum + tijd wensen dan kunt u dit bij ons aangeven via info@bustotaal.nl of bellen met 0595 252 140. Vermeld hierbij wél uw ordernummer. Houdt er echter wel rekening mee dat hiermee mogelijk extra kosten in rekening kunnen worden gebracht. Dit wordt echter duidelijk via de e-mail of telefoon met u gecommuniceerd.

Voltooid:

  • Uw bestelling is overgedragen aan de bezorgdienst of onze bezorger en is naar u onderweg.
Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen

Wanneer u meerdere artikelen bij Bustotaal.nl besteld heeft, kan het soms voorkomen dat op de verschillende artikelen een verschillende levertijd rust.

Mocht u van te voren niks van ons gehoord hebben over verschillende levertijden van uw bestelde producten, maar niet alle artikelen zijn bezorgd, neem dan contact met ons op via info@bustotaal.nl of bel met 0595 252 140. Vermeld hierbij wél uw ordernummer.

Ik heb per ongeluk dubbel betaald of teveel betaald, krijg ik dit geld terug?

Bustotaal.nl stort teveel betaalde bedragen binnen twee weken aan u terug. Heeft u na twee weken uw geld nog niet terug, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik wil een ophaalafspraak wijzigen

U kunt een ophaalafspraak jammer genoeg niet zelf wijzigen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Tot twee werkdagen vóór de ophaalafspraak kunnen wij deze nog voor u aanpassen.

Ik wil graag een artikel omruilen

Binnen 30 dagen na ontvangst van het laatste artikel uit uw bestelling kunt u veel van onze producten* omruilen voor een nieuw exemplaar. Dus wanneer u een beschadigd artikel heeft ontvangen of een ander artikel dan u besteld heeft, of wanneer er onderdelen of accessoires ontbreken, kunt u het artikel gratis terugsturen en laten vervangen door een nieuw exemplaar.

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

*Als het niet mogelijk is om een beschadigd, defect, verkeerd of incompleet artikel te vervangen, dan wordt die optie niet aangeboden. Uw retourzending wordt dan door ons terugbetaald. 

Ik wil graag een kopie van een factuur hebben

Als u een kopie van een factuur nodig heeft, dan kunt u deze uitprinten door op het kopje ‘Mijn Bestellingen’ te klikken en vervolgens per bestelling ‘Bestelling bekijken’. U klikt vervolgens op de bestelling waarvan u een factuur wilt aanvragen. Deze kunt u vervolgens uitprinten. Mocht u niet over een printer beschikken dan kunt u de factuur aanvragen door contact met ons op te nemen. Vergeet hierbij nooit – indien mogelijk – het factuurnummer te vermelden.

In mijn account staat dat mijn bestelling is verzonden. Waarom heb ik mijn bestelling niet ontvangen?

Als uw bestelling is verzonden en wordt bezorgd door een externe bezorgdienst, dan heeft u van hen voor verzending een traceercode via email ontvangen en kunt u de verzending volgen via de link die u hierbij heeft gekregen. Mocht het niet lukken of ondervindt u problemen, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen zodat wij u verder kunnen helpen. Dit kan via info@bustotaal.nl of bellen met 0595 252 140. Zorg ervoor dat u uw ordernummer bij de houdt.

Als u de bestelling 4 werkdagen na de verzenddatum nog steeds niet heeft ontvangen, neem dan ook contact met ons op.

Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

Vanwege logistieke redenen is het helaas niet mogelijk om een pakket te laten afleveren op een postbusadres. Wij raden u daarom aan om bij uw bestelling geen postbusadres te gebruiken maar een regulier adres.

Kan ik een bestelling nog wijzigen nadat ik deze heb geplaatst?

Het is helaas om technische redenen niet mogelijk om een bestelling die al geplaatst is te wijzigen. U kunt de bestelling via ons laten annuleren om daarna een nieuwe bestelling te plaatsen met de gegevens die u wenst. Als de bestelling te ver gevorderd is in het verzendproces en toch wordt verzonden, kunt u de bestelling retourneren. Neem in het geval van wijzigen of annuleren contact met ons op via info@bustotaal.nl of 0595 252 140.

Kan ik een specifieke afleverdatum aangeven bij mijn bestelling?

Dit kan altijd in overleg door contact met ons op te nemen via info@bustotaal.nl of bel met 0595 252 140. U kunt er ook voor kiezen om tijdens het afrekenen een opmerking te plaatsen in het daarvoor bestemde invoerveld. Wij zullen hier dan rekening mee houden en het product afleveren op de desgewenste datum. Mocht het om transport redenen niet mogelijk zijn om op deze specifieke datum af te leveren dan zullen wij hiervoor contact met u opnemen.

Klachten

Als u om welke reden dan ook een klacht heeft, dan vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice via deze link. Wij zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren op uw klacht.

Volgens de wettelijke termijn (zie algemene voorwaarden, artikel 16) moet u uiterlijk binnen 14 dagen bericht van ons ontvangen over de status van uw klacht. Maar wij streven er naar om u altijd binnen 3 werkdagen dagen te berichten over de status van uw klacht. Het kan zijn dat wij de klacht direct voor u kunnen oplossen. Maar het kan ook voorkomen dat wij voor de afhandeling in overleg moeten met onze leveranciers. We vragen uw klachten zo snel mogelijk bij ons te melden.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.’)

Waar kan ik mijn artikel(en) voor retour afgeven?

Een artikel dat u wilt retourneren kunt u vanuit Nederland retourneren via:

  • Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kunt u het verzenden via brievenbuspost. U verzendt dan zonder Track & Trace code en u kunt de bestelling niet volgen.
  • PostNL of een andere bezorger. U ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging totdat u bericht krijgt dat de retourzending goed door ons ontvangen is.
  • Onze eigen bezorger. Hij zal van te voren contact met u opnemen om de retourafspraak in te plannen (alleen van toepassing op bigbag zendingen, hier zijn echter wel kosten aan verbonden)
Waar vind ik informatie over mijn bestelling?

In uw account vindt u onder het kopje ‘Mijn bestellingen’ achter uw bestellingen de link ‘Bestelling bekijken’. Als u op een bestelling klikt vindt u het bijbehorende factuur.

Wat wordt er gedaan met mijn gegevens?

Bij elk bezoek aan onze website herkent onze webserver automatisch noch uw domeinnaam, noch uw e-mailadres.

Bij een bezoek aan onze website bewaren wij niets van informatie.

De informatie wordt alleen intern gebruikt en wordt niet doorgegeven aan andere organisaties voor commerciële doeleinden.

Op deze site maken we gebruik van cookies (een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een webserver en dat zich op de vaste schijf van uw computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte website en bevat een aantal gegevens over dit bezoek).

We hebben geen partnerschappen of speciale relaties met derden op internet.

Als wij bepaalde kritieke informatie ontvangen of overdragen, zoals bijvoorbeeld financiële informatie of gezondheidsinformatie, gebruiken wij een beveiligde server. U wordt hiervan op de hoogte gesteld via een scherm dat afgebeeld wordt op onze site (pop-up).

Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van informatie die wij ontvangen op onze site.

Wat zijn de levertijden van Bustotaal.nl?

Bustotaal.nl vermeldt bij elk artikel een indicatieve levertijd. Hier ziet u de meest voorkomende situaties:

Wat Levertijd
Direct leverbare artikelen
  • Op werkdagen voor 12:00 uur besteld, de volgende dag in huis
  • In het weekend en ná vrijdag 12:00, dinsdag in huis
  • Bezorging pakketten van maandag tot en met vrijdag
  • Bezorging gewone brievenbuspost van dinsdag tot en met zaterdag
Grote of zware artikelen
  • Op werkdagen voor 12:00 uur besteld, de volgende werkdag in huis
  • Bezorging van maandag tot en met vrijdag
Artikelen die niet direct op voorraad zijn
  • Verwachte levertijd (b.v. 3-5 werkdagen)
Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik meerdere artikelen in mijn bestelling heb?

Wanneer u meerdere artikelen bij Bustotaal besteld heeft dan kan het soms voorkomen dat op de verschillende artikelen een verschillende levertijd rust. Dit komt omdat sommige producten van verschillende externe magazijnen afkomstig zijn. Over het algemeen worden deze wel dezelfde dag afgeleverd, maar het kan voorkomen dat dit door verschillende transporteurs wordt gedaan. Houdt u rekening met een iets langere levertijd rondom feest- en gedenkdagen.

Mocht u hierover vragen hebben, neem dan contact met ons op via info@bustotaal.nl of 0595 252 140

Zijn er extra kosten verbonden voor mij aan het vervangen van mijn artikel?

Nee. Als aan de algemene voorwaarden wordt gedaan. 

Ja. als dit niet het geval blijkt. Dit is afhankelijk van uw bestelling en de hierbijhorende situatie.

Is hierover iets niet duidelijk of heeft u hierover een vraag? U kunt dan contact opnemen met onze klantenservice.